Free background from VintageMadeForYou
-->

2011. október 26., szerda

A vízválasztó

Amit most leírok, biztosan több ember megvétózza majd és csóválja a fejét, de kérlek mindig gondolj arra, hogy a nálam olvasottak a mi életünkről és tapasztalatainkról szónak.
Korábbi életemben is voltak olyan időszakok, amikor egyszerűen nem kívántam a húst és volt, hogy hónapokig nem ettem. három és fél éve ismét éreztem, valami nem jó. Evés után sokszor éreztem magam furcsán. A húsra ránéztem és inkább félretoltam a tányéromból. Már pár hete nem ettem meg megint a húst, amikor eszembe jutott, hogy van egy vegetáriánus étel házhozszállítós cég, akinek nagyon jó a honlapja. Megkerestem az emailcímet és írtam nekik késő este. A jó az volt az egészben, hogy aki ezt kitalálta, aki a tulajdonosa volt, ő maga főzött. Kérte, hogy inkább msn-en kommunikáljunk tovább. Pár órán keresztül leveleztünk és nagyon jó segítséget nyújtott. Egyszer sem akart meggyőzni arról, hogy ne egyek húst, ez szimpatikus volt. Ő is azt mondta, az ember megérzi, ha odafigyel, hogy a szervezetében mi halmozódott fel, vagy miből van hiány és higgyem el, nem lesz gond, ha a belsőmre hallgatok. Így is tettem és kb két hónap múlva bekövetkezett a várva várt harmadik pozitív terhességi tesztem. Sokkal lendületesebb voltam, elmúltak a rosszullétek, estére már nem voltam fáradékony.
Amikor lassan a többiek sem akartak húst enni, mondván ők is kipróbálják, akkor kaptam csak igazából a fejemre. Szegény gyerekektől már az alapvető, a működésükhöz szükséges dolgokat is megvonom. Viszont amikor olyan helyre mentek nélkülünk, akkor sem ették meg a húst, mert "furcsa" íz volt utána. Itt megint jött egy dilemma, hogyan pótoljam a fehérjét? Ugye mindenki azt gondolja, a vegetáriánusok csak zöldséget és szóját esznek. Vajon valakinek már eszébe jutott megnézni egy felvágott, egy joghurt, vagy müzli összetételét? Tele van szójaszármazékokkal! Szóval, mi kevesebbet juttattunk be így a szervezetünkbe a génmanipulált szójából, mint a húst evők.
Aztán jött a nyári szünet és kisfiunk ekcémája végre megint visszahúzódott. A keze nem volt kirepedezve, ujjai nem véreztek folyton, a füle kitisztult. A nagylányunk combján volt csúnya, mindig véres ekcémás. Elkezdődött az iskola - óvoda. A nagylányunk már otthon ebédelt és nem jött vissza az ekcémája. A kisfiúnk viszont az óvodában reggelizett, ebédelt. Már az első héten ismét minden tünet kijött rajta. Év elején 5 hétig a kisfiúnk nem járt óvodába és ismét kitisztult. Kora tavasszal, amikor már a kicsi is olyan "állapotban" volt, végre lemehettem az óvodába vele. Az óvónénik jelezték, hogy tán sűrűbben kéne a gyerek fülét pucolni, mert mindig vastagon fülzsíros. Ezt korábban is pont ezért kétnaponta megtettem. Végül nem bírtuk tovább és elvittük bőrgyógyászhoz, aki nem tudta hogyan élünk és ettől függetlenül mondta, a gyereknek állati eredetű fehérje "tilalmat" kell bevezetni, majd meglátjuk 1 hónap múlva mi lesz. Kaptunk papírt, az óvodában semmit nem ehet. Amikor olyan program volt neki mindig külön készítettem süteményt, rágcsálni valót. Aztán a többi gyerek is "rákapott", mert az finomabb volt számukra. Miután letelt az 1 hónap és újra semmilyen tünet nem látszott rajta, így év végéig kaptunk papírt, csak otthon étkezhet. Persze azért közben fokozatosan visszahoztam a tejfölt,  a túrót és a sajtot, de nem a boltit.
Igazából az ember nem is gondolná, hogy mennyivel színesebben és változatosabban lehet így sütni - főzni. Szerencsére, ha valaki odatesz a gyerekek elé egy tányérban főzeléket, egy másikban pedig mondjuk rántott húst, akkor a főzeléket eszik meg mindhárman és abból bármilyen lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése