Free background from VintageMadeForYou
-->

2011. december 7., szerda

Mézeskalács vagy puszedli ?

Igazából a mézeskalács és a puszedli között helyezkedik el számomra
A legjobb ebben a süteményben, hogy már aznap fogyasztható, puha

eredeti recept:
1/2 csomag mézeskalács fűszerkeverék
25 dkg méz
10 dkg vaj
3 tojás
2 mk. szódabikarbóna
50 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
A fűszerkeveréket a felmelegített mézbe szórjuk, majd a tűzről levéve hozzáadjuk a vajat, majd a tojásokat és szódabikarbónás lisztet. Kihűtjük és legalább 10 át hűtőbe tesszük. Kinyújtjuk 1,5-2 cm  vastagra és az előmelegített 180-200 fokos sütőben 10-12 percig sütjük


Nálam:
méz mennyisége szemre
fűszerkeverékből szerintem elég a kevesebb
vajból kevesebb, de én vizesebb, alacsony zsírtartalmú vajat használok
3 tojás
2 mk. szódabikarbóna
kb 60 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
Szokás szerint idő hiányban szenvedek, így a mézet kikevertem a vajjal és a fűszerrel, majd a szódabikarbónás liszttel és kb 1 órára a hűtőbe tettem. 170 fokos sütőben 10 perc elég volt
Azt hiszem ezentúl is így fogom készíteni, mert egy rendkívül könnyen dolgozható tésztát kaptam, illetve kaptunk, mert ugye a gyerekek szaggatták és most először a kicsi is részt vett benne, bár őt jobban érdekelte a szaggató széléről "leeső" tészta :o)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése