Free background from VintageMadeForYou
-->

2016. december 1., csütörtök

Adventi naptár 2016

Imádom a régi dolgokat. Tavaly minden díszítésünk fehér és szürke színű volt. Most az idei évre valami mást találtam ki, de valami kopottas hatást mégis. Így készült egy új adventi naptár a gyerekeknek. Azt tudtam, hogy valami régi hatású alapot szeretnék és rénszarvasos stencilt :D

 A padláson már évek óta fent volt a nagyszüleim szekrényéből származó régi polc, amely már kicsit szú ette, hasas, a ragasztások mentén a fa már szétvált. Tökéletes alapnak bizonyult.
 Fehér színű vízbázisú festékkel két rétegben átkentem és csiszoltam, az elején nagyon lelkesen kézzel, majd rájöttem, esélytelen :D Előkerült a csiszológép és pont ugyanazt a végeredményt kaptam, amelyet szerettem volna.
Tegnap a család ebben az állapotában még elképzelni sem tudta, hogy mit is akarok vele, hogyan lesz ebből naptár :D Persze szinte az utolsó pillanatban került fel a helyére.

 Jó néhány hete megérkezett már a rénszarvasos stencilem is, de nem volt lehetőségem elkészíteni, illetve Anyukámra várt a zsákok megvarrása, amelyek egy igencsak régi (kb 13 - 14 éve vásárolt!) IKEA -s anyagból készültek.

 Szerettem volna valami kopottas lila színt,, mert csak nagyon erős lilám volt itthon, így rózsaszín és szürke színű textilfestékekből kikevertem. Nincs itthon (továbbra sem) stencilező szivacsom, mert szerintem a célnak tökéletesen megfelel a sima mezei mosogatószivacs egy darabja is :)

 Az elkészült első szarvas. Már akkor imádtam :D

 Gondolkodtam, hogy milyen színű zsinór illene hozzá, de végül a piros - fehér pékzsineg mellett döntöttem és így utólag bevallom, helyesen tettem. Karácsonykor nem igazán szeretem a pirosat (igen, most nagyon szégyenlem magamat!), de a végeredményhez most nagyon kellett

 Tegnap este végre felkerült az alap a falra (gyerekek még ma reggel is csak nézték, hogy mi és hogyan is lesz majd ebből), a tetejére pedig egy régi IKEA - s kispolc került, amit szintén fehérre festettem, majd csiszoltam.

 Szerencsére a Karácsonyházban (Gödöllőn) kaptam két hete számozott fa csipeszeket, így már teljes volt az örömöm, mert a koptatott fehér alapon a sima mezei madzagon annyira jól mutatnak ezek a viszonylagosan natúr színek. 

Minden nap egy pici.
Amikor a gyerekek születtek és kizárólag csak anya voltam, akkor nálunk az advent, a karácsonyi készülődés december 1 - én kezdődött. Minden nap kapott egy pici díszt a lakás, minden nap sütöttem valami újabb aprósüteményt. Ez sajnos évekig kimaradt, de most ismét igyekszem visszahozni, mert hiányzik.
A mai délelőtt csak erről szólt. Az adventi zsákocskákat "megtöltöttem csokival" (ebben a pillanatban érkezett haza a legkisebb és leírhatatlan a reakciója :) ) és most még csak "rátettem" a műfenyő girlandot, az később kapja meg a díszítését. Határtalan a boldogság így is és este, amikor már mindhárom gyermek itthon lesz, akkor levehetik az első zsákot :)
Még a mai nap margójára készült egy kis írás, amelyről itt olvashattok.

Amennyiben tetszett a bejegyzésem, akkor a facebook oldalamon is követhetsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése