Free background from VintageMadeForYou
-->

2023. január 30., hétfő

Fonalaimról

 Ahogy ez már az ékszerkészítős, illetve varrós korszakomban is volt, most sem vagyok hajlandó megalkuvásra. Igen, az általam készített holmik nem az olcsó kategóriát képviselik, de csak a magas minőségű fonalakat használom.

A kezdetekben megvettem ajánlásokra sok fajta és márkájú fonalat, kipróbáltam ami csak szembejött és szimpatikus volt számomra. Aztán volt olyan, akit sokszor visszabontottam, vagy éppen megvettem akciósan, mert tetszett a színe, az összetétele. Ezek mind nagy márkák voltak. Ott álltak végül halomban, átláthatatlanul. Majd kicsivel több, mint 1 éve költöztünk és akkor szembesültem vele, hogy mennyi iszonyat sok fonalam van. Az új helyünkre a fonalak és a kötött holmik hamarabb jöttek be, mint bármi más 😂 Itt elkezdtem rendezgetni, de már a szerint, hogy miket szeretek, mely típusúak, márkák maradnak. Végül sok kilónyi összejött, amiket szerencsére mind sikerült jobb helyekre továbbadni 💗

Egyszerűen képtelen voltam az akryl fonalakkal megbarátkozni, pedig az első felülről egybekötött (varrás nélküli) pulóveremet ilyenből készítettem. Meleg, de mégis érintésre annyira idegen számomra. 

Pamut : egy német márkából viszont egyetlen fonaltípust megtartottam, mert 100 % pamut és nyálálló, no van még egy hatalmas előnye, hihetetlen sok színnel / árnyalattal rendelkezik. Ők amigurumi, illetve esetlegesen horgolt lakásdekorációk formájában fognak megjelenni nálam.

Gyapjú / alpaka / pamut / moher / selyem / len: és ezek keveréke is! Azt hiszem ez a magasabb minőséget képviselő gyári fonal, amiből nagyon sok mindent is lehet készíteni. Sosem gondoltam volna, de bizony nyárin is szívesebben viselek gyapjú holmikat, mert sokkal bőrbarátabb, szellőzik és nem izzadok bele. 

Zoknifonal : gyapjú - nylon, vagy alpaka - poliamid - gyapjú keverék elsősorban . Ezek nagyon vékony fonalak, de imádom őket és zoknin kívül bármi is elkészíthető még belőlük.

Kézzel festett fonalak: vannak magyar fonalfestő lányok, akiktől ha csak tehetem mindig vásárolok. Nyilván itt az anyagi keret a legnagyobb visszahúzó erő. Mindenkinek más és más a stílusa, mindegyikőjük szintén köt, így az általa festett fonalak ebben a formában is láthatóak. Ezek a fonalak már magasabb árfekvésbe esnek, de kérésre készítek természetesen belőlük is holmika.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése