Free background from VintageMadeForYou
-->

2011. november 11., péntek

Közeleg a karácsony

Ugyan még naptár szerint közel másfél hónap, mire eljön a karácsony, de én már ilyenkor fejben összerakok mindent. Lassan papírra vetem, hogy mit is kell megvenni arra a közel egy hétre és igyekszem ezt is időrendi sorrendbe állítani, hogy tényleg csak a legfrissebb ételek miatt kelljen az utolsó pillanatban kimenni a piacra.
Nálunk a karácsony december elsején elkezdődik. Minden nap sütök valami apróságot és a lakást így így apródonként öltöztetem díszbe. Ez a hónap a meghittség jegyében telik.
Nem szeretem a tömeget és az utolsó pillanatban kapkodó emberek forgatagát, amint az üzleteket járják, hogy még megvegyék az ajándékot, vagy például 24-én még képesek sorban állni, mert hát a karácsonyfa égősora nem világít. Ilyenkor hajlamosak vagyunk a túlköltekezésre, sőt a feledékenységre is. Megveszünk mindenfélét, ugyanakkor pont egy fontos embert felejtünk ki.
Az elmúlt években a gyerekeknek mindig készítettem valamit, ami tényleg csak Nekik szól, Nekik készült. Sőt, a nagyokkal már a felnőtteknek mi készítjük az ajándékot. Eleinte nagyon féltem, hogy nem tudják majd titokban tartani, de végül rengeteg segítséget kaptam tőlük és ők is "dugdostak". Szerintem így tudjuk nekik megtanítani, hogy tényleg adni jobb, mint kapni. A boltba bárki bemehet és a pénztárcájához igazodva megvehet bármit, de az annyira személytelen. Nyilván nem mindenkinek van ideje, esetleg kézügyessége valami készíteni, de akkor sem a tömegcikk a megoldás. Elképzelése az embernek mindig van és ha mi magunk nem tudjuk megvalósítani, akkor keressünk valakit, aki a segítségünkre lehet.
Az idei karácsonyra nekem is össze kellett szednem minden kreativitásomat, hogy   a gyerekek mit is kapjanak. Anyukámat hívtam segítségül, mert sajnos varrni nem igazán tudok. Most döbbentem csak rá igazán, hogy a nagylányom már 11 éves lesz és elég nehéz dolgom van vele, de ezt is sikerült megoldani és sokkal kevesebb anyagi ráfordítást igényel, mint venni valamit.
Sajnos a mai rohanó világban az anyukáknak sincs idejük semmire, de hogy akarjuk gyermekeinknek megtanítani az igazi értéket, ha nem ezt a példát látják tőlünk ?

Szóval, karácsony előtt ne az vezéreljen minket, hogy gyorsan, a lehető legtöbbet megvenni szerettünknek, hanem elég egy kis apróság, vagy magunk készítette tárgy, amire biztosan nagyon sokáig emlékezni fog, hogy tőlünk kapta és NEKI készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése