Free background from VintageMadeForYou
-->

2011. október 26., szerda

Várandóság és hozzátáplálás

A három gyermekünk érkezését másképpen éltem meg. Az elsőt ténylegesen terhességnek éltem át, a másodikat végig csináltam "rutinból", de a harmadik tényleg várandóság volt.
A nagylányunknál nem figyeltem semmire oda, ugyanúgy rendszertelenül ettem és borzasztó sokat, 17 kg - t híztam, így szülésre 70 kg lettem. Utána mindenféle gond miatt pillanatok alatt lefogytam 40 kg alá. A furcsa az, hogy fizikailag jobban  éreztem magam és végre egyáltalán nem dagadtak fel a lábaim. Sikerült 46 kg - ra "visszahízni" és így estem teherbe a kisfiúnkkal. Itt már nem ettem annyira rendszertelenül, szerencsére ekkor sem voltam kívánós és nem ettem két ember helyett sem, de így is 14 kg - t híztam. Már fél év eltelt a szülés után, de még mindig nem jött rám fel semmi a régi ruháimból, 6 kg volt a "felesleg". Ezután indult az életmódváltás.
A kislányunk előtt ugye már reformkonyhán voltunk és 47 kg voltam. Aztán hirtelen feljött 2 kg, amitől sehogy nem tudtam megszabadulni, pedig ugyanúgy ettem és tornáztam. Aztán jött a megérzés és a pozitív teszt. Vére olyat éreztem, amit a másik kettőnél még nem. Leírhatatlan érzés! Ekkor jött az újabb dilemma, étkezés és torna terén hogyan tovább? Szerencsére az orvosom és a nála lévő védőnő tudták milyen életmódot folytatunk és azt mondták csak így tovább. Persze a biztonság kedvéért sűrűbben kellett ellenőrzésre és vérvételre járni. Rögtön az elején vettem egy kismamatornás dvd - t, de meg sem éreztem, hogy bármit is csinálnék, így az orvosom azt javasolta, hogy nyugodtan csináljam a korábbi tornát, persze ne ugráljak, mert a szervezetem és a kicsi jelezni fogják, ha már nem szabad. Így is lett. Szinte szülésig mindennap ugyanúgy tornáztam, mint előtte, de a vége felé a súlyzót már elhagytam.
Még a várandóság elején elmentünk a gyerekekkel három napra "pihenni" és az ottani kaja (ezt nem nevezem ételnek) megtette hatását. Rögtön 2 kg - t híztam. Amikor hazajöttünk visszaállt minden a régi kerékvágásba és a súlyom is visszament. Viszont egy korábbi betegség miatt a lában mindennek ellenére már újra elkezdett vizesedni. Korábban erre minden nap megittam a csalánteámat, ami segített, hisz az is természetes vízhajtó. Most viszont a pocakomban ott volt a pici és nem tudtam mit tehetek és erre sajnos nem tudtak mit mondani. Elkezdtem ismét a netet bújni és ekkor hatalmas csalódás ért. Semmiféle, illetve nagyon minimális információ volt, hogy egészségesen, netán vegásan hogyan lehet egy várandóságot végigcsinálni, illetve utána majd mi lesz a hozzátáplálással. Mentem az ösztöneim után. Maradt minden a régiben, sajnos viszont kényszerből ettem húst, de csak minimálisat és csak szoptatás végéig terveztem ennek tartását. Szóval nem tértem el a megszokottól, nem ettem többet és szülni + 5,5 kg - val mentem. Végig jól éreztem magam, nem fájt semmim, nem vizesedtem. A hozzátáplálásnál már voltak gondok. Nem akartam külön főzni, de bolti bébiételt sem akartam. A fűszerezés, ami ugye nagy gond. Szerencsére csak zöldfűszert és amikor csak lehet abból is a frisset használom, rántani nem rántok semmit, csak habarok, amit muszáj. Amit esetleg jobban kellett mégis fűszerezni, abból előtte kivettem a kicsinek és utána készítettem el véglegesen. Mindig csak idény zöldséget - gyümölcsöt használok és nem a boltban, ki tudja mióta ott álló alapanyagokat, lehetőleg vegyszermenteset és ami még fontos, hazait. Persze vettünk bébiételt és ismételt nyomásra húsosat is, de az alapból kiköpte. Ugye vannak tiltott dolgok közel 1 éves korig. Viszont amikor az embernek három gyermeke is van, hiába próbálja a nagyoknak elmagyarázni, hogy ezt - azt a kicsinek nem lehet adni, ha elfordulsz csak egy pillanatra is, akkor nincs garantálva semmi. A kisfiúnk miután "tejfölös" volt nagyon, szerencsére a szomszéd településen vagy egy tehenészet, ahonnan naponta lehet hozni a friss tejet, túrót, tejfölt, így mindig volt itthon. Ezek nem tartalmaznak semmilyen adalékanyagot, tartósítót, viszont sokkal zsírosabb, mint a bolti. Na, egy ilyen tejfölös kanalat nyomott a szájába és miután ízlett neki, így adott még. Nem minden jelentkezik azonnal és miután másnap sem volt a kicsinek semmi jele, hogy gondot okozott volna, így kihúztuk a tiltólistáról. Így kapott gombapörköltet és mézet is. Viszont szerencsémre találtam egy igen jó minőségű és megfizethető bébiételt, ami vész esetén jól jött. Érdekel, ebből a spenótot sosem ette meg, de amikor magunknak spenótos "tortát" készítettem, azt imádta.
Szóval, mégsem kell annyira túlbonyolítani mindent, mint azt gondolják és mondják. A lényeg a saját ösztöneinkre kell hallgatni, az sosem csap be.
Hamarosan a receptek is felkerülnek, sőt az alapélelmiszerek és a lelőhelyeik is

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése