Free background from VintageMadeForYou
-->

2011. december 7., szerda

Méz

Amikor kitaláltam, hogy ma sütjük meg a mézeskalácsot, akkor ugye rájöttem, hogy igen ám, de megint idő, ami szokás szerint szoros, így nem lesz időm a folyamatokat végig kivárni. Aztán jobban végiggondoltam. Rájöttem, hogy sokan félnek a méztől, mert hizlal és csak ilyenkor karácsonykor a sütemények kedvéért használják. Pedig sokkal egészségesebb és kevésbé hizlal, mint a finomított cukor, sőt a vércukrot sem emeli meg hirtelen. Az egyetlen baj vele, hogy a hő hatására vitamintartalmának jelentős részét és az édesítő "erejét" is elveszíti. Ezért kell az összes mézes süteménybe akkora mennyiségű méz, pedig kevesebb is elég lenne. Mint az már írtam, ki kellett hagynom azt a fázist, hogy a mézet felmelegítem és kíváncsi is lettem ezek után, hogy így milyen lesz, de szerintem a megadott mennyiségnek kb csak a felét raktam bele a tésztába.
Egy sokkal könnyebben dolgozható tésztát kaptam, ami a sütés után kellően édes volt. Már ezzel is megszabadultam rengeteg felesleges kalóriától

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése